23948sdkhjf

Forudser fordobling af Black Friday-salget i år

Størstedelen af handlen vil tilfalde danske webbutikker.
I år forventes danskerne at bruge flest penge i julesæsonen på Black Friday den 25. november, hvor vi i alt vil købe for hele 449 mio. kroner – og størstedelen af pengene vil tilfalde danske webbutikker.

Det viser en ny undersøgelse fra Adobe.

Det estimerede forbrug er næsten en fordobling i forhold til sidste år, hvor prognosen for Black Friday var 280 mio. kroner.

Det fremgår af Adobes nye Holiday Shopping Prediction-rapport, der forudsiger shopping-tendenser på tværs af en lang række lande inkl. Danmark.

- Black Friday er blevet et etableret fænomen i den danske detailbranche. Vi ser en markant opgradering hos butikkerne, der planlægger masser af tilbud på dagen. Ifølge vores forventninger vil danskerne bruge i alt 449 mio. kroner på dagen i år, hvilket er næsten en fordobling i forhold til sidste års prognose, siger Imran Afzal, nordisk marketingchef for Adobe Marketing Cloud.

Adobes Holiday Shopping Prediction-rapport bygger på analyse af anonymiseret data fra 100 mia. besøg til webbutikker i Europa og Asien fra januar 2013 til oktober 2016.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078